jak QR kódy udržovat

Pokud budete chtít QR kódy používat nějak masivně, ve větším počtu, záhy narazíte na problém jak obrázky QR kódů ukládat, archivovat, jak s nimi pracovat.

Budete-li vytvářet QR kódy s odkazem na materiály na webu, může se lehce stát, že daný odkaz přestane fungovat (stačí drobná změna na webu). Takový případ je třeba předem předvídat a stanovit si co se bude dít dál, jak budete pracovat s dokumenty které už nejsou aktivní (jsou zastaralé nebo chybné). V této souvislosti je potřeba také s dodavatelem Vašich webových stránek diskutovat otázku tzv. responzibility stránek - jejich schopnosti se přizpůsobit rozměrům zařízení na kterých jsou právě zobrazovány. Toto není právě jednoduchý problém a přitom je velmi zásadní pro efektivní využití QR technologie.


Další problematikou, kterou je potřeba dobře zvážit je životnost a aktuálnost - ať už dokumentu který má být zobrazen nebo samotného QR obrázku (bude-li to část bilboardu nebo samolepka na krabici od výrobku atd). Vydání nového ročníku katalogu zboží (např. lyže, kola a pod) sebou ponese rozšíření práce o administraci desítek až stovek QR obrázků které jsou všechny skoro stejné a očima nerozpoznatelné. V tomto případě už začne být zajímavé použití technologie Administrovaných QR kódů (AQR).

Co je to qik?

Co je to qik?

Dlouho jsme hledali termín, kterým by se dal jednoduše popsat postup pro vytažení mobilu, nalezení a aktivace aplikace pro čtení QR kódu, sejmutí QR kódu, jeho dekódování a provedení následné akce. Termín, který by plně popisoval daný proces a přitom byl nový, hezký a nepoužitý pro jiné úkony (kliknutí, sejmutí, vyfocení).
Nakonec jsme vymysleli slovo qik. Připadalo nám, že přesně vystihuje rychlost QR informace a navíc je v češtině docela roztomilé. Začali jsme ho používat a líbí se nám. Na tomto webu se tedy setkáte s termíny qikání, qiknutí, qik.